Somliga går i trasiga skor, jag vet vad det beror på

Min bästis tvingar alltid mig att köpa äkta skinnskor. Hon säger att det lönar sig i längden och det dessutom är bättre för foten och skönare att gå i (baksidan med att ha en bästis som kränger skor)(förlåt älskling). Nu knatar jag mest hela tiden runt i icke-vegetariska pjucks, och visst, det är skönt. Men inte fan lönar det sig! Ett par nya skinnstövlar går lösa på en dryg tusing för det mesta. Ett par i äkta plast kostar hälften. När de är trasiga kan man slänga dem och köpa nya. Det sker typ varannat, var tredje år (oj, jag börjar låta som min rika bloggsyrra, bara att slänga grejerna!) Skinnskor kan man inte slänga hur som helst, men oj vad de måste repareras stup i kvarten. Jag var hos skomakaren idag (eftersom jag inte har tvättat på länge får jag prioritera skor framför kläder ett tag). Två ynka par skor skulle lagas. Några sulor skulle bytas, de skulle sys ihop lite här och där och nån knapp skulle tillbaka till sin ursprungsposition. Inga märkvärdiga grejer, men kalaset går löst på 500 pix!
Det här ska göras om varje år. Cornelis, jag kan svara på din fråga. De går i trasiga skor för att somliga köpte skinnskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0