Jag är precis som Linné, en riktig NATURbegåvning!

Igår höll jag min första lektion.  Min första alldeles egna lektion som lärarstuderande och inte hippie-vikarie som leker hela havet stormar med en hög högstadieelever. Jag hade overheads, jag läste högt ur en bok (för åttor), jag sa fel saker, jag fick en tjej i klassen att prata för första gången ever, och jag berättade en liten rolig anekdot från mitt liv och fick alla elever att säga "Oooooooooooooh" (jag lovar, det va verkligen sjukt spännande). Dessutom hade jag ordinarie lärare inne i klassen. Hon utvärderade mig. Vad hon sa? Äsch då, bara att jag var en naturbegåvning, positiv och att jag har humor (allt hennes ord. Det finns bevis)! 
Bara för att ta ner mig på jorden igen (jag hade byggt ett litet hus uppe på ett fluffigt moln på lunchen, där jag satt och badade bubbel-pool och drack rosa smoothies) var jag tvungen att förnedra en elev. Han kom fram och var söt och sa att jag hade en fin mobil. Hur jag svarade? "Den här?? Nä fy, det är den fulaste mobil jag har sett. Jag köpte den för att den var billig. Färg sandy gold?In my ass, snarare tantbeige". Självklart sa inte han att min telefon var fin för att an ville vara snäll, utan för att han hade en likadan. En tanbeige, billig, ful sak. 

Kommentarer
Postat av: M.

haha, naturbegåvningsskämtet är inte helt dött ännu alltså?

2008-11-15 @ 23:24:56
Postat av: ken

åååhhh, ken glad!

2008-11-16 @ 17:00:58
Postat av: ken

ååååhhh, ken glad!

2008-11-16 @ 17:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0