Rapport från bossen

Om ni tror att jag inte har skrivit på grund av att jag har glömt bort det så har ni fel. Jag har inte skrivit för att jag inte har orkat, jag har nämligen jobbat som SCENCHEF på pridefestivalen. Kulturhusets stora scen har varit min arbetsplats och där har jag forslat fram kändisar och burit runt på rekvisita tolv timmar per dag. Och i fredags fick jag klättra upp på scenen när det satt publik på varenda liten stol (det går in 750 pers, bara så att ni vet), grabba mikrofonen och kraxa fram viktig information med trasigaste rösten. Nu kan läraryrket kasta sig i väggen, jag tänker bosätta mig på stora scen. Innan sommaren är slut ska jag ha knipit en huvudroll. Det kan ju inte vara så svårt att fixa, jag är ju faktiskt scenchef. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0