Så ung och redan så gammal

Idag efter skolan gick jag hem till finaste fotbollerskan. Vi spelade kort och kokade sylt på blåbär som plockades i regnet för några veckor sen. (Lugn bara lugn, de har legat i frysen. Vi kokar inte mögelsylt). Nu när jag har kommit hem sa fröken L att hon tyckte synd om mig som inte har femman, så jag kan titta på något modern underhållningsprogram. Och vad svarar jag? Att det är kolugnt, för jag har en disk att ta tag i och sedan tänkte jag sätta igång med en ny, härlig bok. Och medan jag har legat här i min säng och tänkt ut vad jag ska göra så har jag pressat i mig en halv smulpaj med tillhörande sås själv. Inte nog med att jag är patetisk, jag har blivit en tant till på köpet. Och jag fyller inte år fören nästa vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0