En modern hippie? Pft!

Jag har flera gånger tänkt att jag ska sälja lägenheten (hur det nu skulle se ut, med tanke på att det är en hyresrätt), ge bort alla möbler till myrorna och sedan flytta till ett stadskåta, där jag bara ska leva på vad naturen ger. De här tankarna brukar dyka upp på somrarna, när det är fint väder och jag absolut inte vill vara inne en hel dag för att städa eller plugga. Jag har sett mig själv som en människa som inte behöver varken internet, telefon eller tv. Jag har trott att jag skulle vara så mycket lyckligare utan allt sånt. 
Igår krachade mitt internet. När jag ringde och förklarade för tele2, med min argaste röst att nu får det faktiskt vara nog, visade det sig att internet hade lagts ner eftersom jag inte hade betalat två månaders räkningar. Två månader. De sa att de skulle sätta på det igen efter en halvtimme, men när tre timmar hade passerat och uppkopplingen fortfarande inte fungerade kände jag paniken komma krypande. Idag, ett dygn senare, funkar allt igen. Och lättnaden är obetalbar. Nu ligger jag i sängen, omsvept av tre duntäcken, har tv:n på i bakgrunden, mobilen tryckt under hakan, och internet flitigt surrande. 
Jag är oerhört tacksam för att jag bor i en osäljbar hyresrätt och att mina möbler är så slitna att inte ens myrorna vill ha dem. Länge leve bekvämligheten!

Kommentarer
Postat av: M.

Är du säker på att lättnaden är obetalbar, så att det inte ligger två månaders räkningar och väntar på dig?

det där med hippie tycker jag nog ändå att du skulle testa, om kanske ett år när jag flyttar och behöver en lägenhet! skit i myrorna, jag tar möblerna med! och de obetalda räkningarna!

2009-01-06 @ 13:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0