Presenttips till mig

Imorse gick jag upp klockan halv sju, HALV SJU, för att tvätta. Mittnyaliv börjar verkligen idag. Upptäckte någonting förfärligt nere i tvättstugan (och bara det att jag upptäckte någonting är beundransvärt, med tanke på att klockan var natten och mina ögon knappt var öppna). Nästan hälften av alla mina trosor har hål i sig. De som inte är gjorda av spets (och med handen på hjärtat så är det inte så många) är bara sjukt gamla och borde ha kastats för ca åtta år sedan. Och då underdriver jag. Jag hade en period i slutet av mellanstadiet/ början på högstadiet då jag köpte sjukt mycket underkläder. Och bara därför tror jag att jag är safe för all framtid typ. 
När jag stod där, nere i tvättstugan, och fasade som bäst och höll upp de allra trasigaste trosor, så kom självklart min mosters man in i rummet. Är det någon man absolut inte vill stöta ihop med klockan halv sju, hållandes i ett par malätna,och självklart otvättade trosor, så är det sin mosters man.

Kommentarer
Postat av: M.

du borde vara glad åt malarna som bevisar att det åtminstone finns någon som uppskattar dina urtvättade trosor!

2009-01-10 @ 12:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0