Kåren here I come!

Idag började jag min första inriktning på lärarutbildningen. Nu ska det bli en finefine engleskafröken av mig. Under introduktionen frågade läraren om det var någon som kunde tänka sig att bli studenrepresentant. Hela klassen blev på en halv röd sekund knäpptyst och stirrade rakt ner i bänken. Och dumma jag klarar inte av en sån tystnad så självklart var jag tvungen att fråga vad en sån ska göra. Efter att läraren har berättat det tittar hon på min och frågar om jag är intresserad. Och vad hör jag mig själv svara, helt otippat? Oh, yes, I can do it! Så nu har man gått och blivit med i kåren. Vad händer sen? Ge mig två år (vem försöker jag lura? Ge mig en termin) och jag sitter som ordförande och är sjukt käck. För det är man i kåren, käck, glad, glasögonprydd och havreflarnsknaprande.  Oh my!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0