Kontraster ja.

Igår vaknade jag av att en liten bäbis på 7 månader hoppade på mig, slickade i mitt ansikte och ville leka. Hon vann och i den tidiga morgonen promenerade runt bland de gotländska enarna, lekandes med en boll och pinnar. Efter det blev det frukost med stenugnsbakat bröd ute bland blommorna och sen bar det av till havet. Där lektes det i vågorna och dracks folköl i solen. Senare på dagen fick jag åka cab, en gammal snygg mustang (och ja, jag hade den räta outfiten. Jag hade solbrillor och scarf i håret, vad man kan bli förälskad i sig själv ibland) och sen blev det godaste glassen i hamnen. 

Idag vaknade jag upp hemma hos mig, i min lilla lilla bastu. Jag hade ingen mat hemma, förutom sill. Min mage sa aj. Och efter mina glas vatten, som frukosten fick bestå av, var det bara att knata ner i tvättstugan där jag nu ska tillbringa hela förmiddagen. Och när jag är klar, ja då ska jag hem till pappa och klippa hans gräs. Jag tycker mitt liv har ändrats lite väl drastiskt på enbart en ynka liten dag. Jag längtar till igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0