En söndag.

Idag satt jag hemma hos en kompis och pluggade. Samma kompis som hade fest igår. Han ville ha sällis medan han städade och jag hittade ingen koncentrationsförmåga hemma i ensamheten, så vi slog ihop oss och bildade ett super städ/plugg team. På väg hem från honom, där jag hade tryckt 6 bullar (men de gav energi till plugget. Som jag faktiskt gjorde. OCH jag hjälpte till att städa) (eller jag bar iaf påsar med glas och sopor till sorteringen) kände jag hur nyttighets- och matmagen skrek på hjälp, och eftersom jag skulle hem till mamma, som redan hade ätit, lyyxade jag till det rejält med sushi. Beställde en medium, men fick, hurra hurra, en large! När jag satte mig alldeles lycklig med pinnarna i soffan för att hugga in kände jag självklart, som ett väntat kronofogenbrev på posten, hur illamåendet och mättnaden satte in. Så där satt jag och tvingade i mig tolv bitar rå fisk och kände hur magen höll på att skrumpna ihop för att sedan explodera. Varför, verkligen varför, är det just en sån här dag man har sushitur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0