Snart köper jag en julgran lagom till midsommar.

För ett par veckor sedan svävade jag hem av glädje från konsum en gång i veckan. Anledningen till min lycka var att favvo-affären sålde påskliljor för ynka elva små kronor. En guldpeng och en silverpeng för tio knoppar, som efter en natt i vas slog ut till praktfulla favoritblommor som sedan stod i en vecka. En dag slutade konsum att sälja påskliljor. Tydligen var påsken över, och då ska man inte ha solskensknoppar hemma. Det vägrar jag gå med på, så den senaste buketten står kvar hemma. Dock är den inte längre vackert gul och krispig, utan deprimerat hängande och brunfläckig. 
Så mina töntiga protester mot att gula buketter av lycka enbart ska säljas under korta perioder kommer resultera i ett mitt hem kommer sprudla ca fem veckor av året, och resten av tiden bara vara sorgligt nostalgisk. Nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0