Monsteröga, så här lagom långt efter Halloween

Igår spenderade jag min sjuklingdag i tvättstugan. Efter att i fyra timmar ha sorterat, tvättar, torkat och slutligen vikt sju maskiners tvätt så var jag så slut att jag trillade ihop. Då började det rycka i ena ögat. Det var inga trevliga ryckningar, som när man helt ofrivilligt råkar flörta med någon på stan, nej det var en stickande känsla som gjorde ont. Trodde att det måste vara ett trötthetssyndrom och tänkte inte så mycket mer på det. Men i morse när jag vaknade så upptäckte jag att det visst bara var ena ögat som ville titta ut på den nya dagen. Det andra var igensvullet och rött. Nu är det så illa att jag har gått och blivit finnig tonåring på en begränsad yta i mitt ansikte, närmare bestämt under mitt undre ögonlock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0