Värmland- sanningens landskap

Jag är nyss hemkommen från värmlandet och under de senaste dagarna har jag fått lära mig något nytt om mina medresenärer. Både fröken Em och fröken L har visat sig vara notoriska lögnare, tvättäkta mytomaner skulle man kunna säga, och Lilla Hunden visade sig vara en riktig varg som har problem med blåsan under sitt pudelfodral. Fröken Em berättade inlevelsefullt på ditvägen om ett McDonalds med exemplasiskt dålig sevice, men när vi skulle inspektera det visade det sig ha bäst klass i Sverige. Hon berättade även om de galna hundarna som konstigt nog var knäpptysta när vi gick förbi. Jag skulle kunna fortsätta ett bra tag till. Fröken L hade med sig en kamera som enligt henne aldrig behövde laddas eftersom batterierna var av superkraft, tänk tusen duracelkaniner. Typsikt nog råkade den dock dö mitt under ett förevigande av stjärnhimmelen. Lilla Hunden sprang mest runt och var galen, åt bajs och kissade i sängen. Och vad lärde jag mig om mig själv under denna underbara tripp back to nature? Jo, att jag är en hejjare på monopol som njuter av att se mina vänner ruinerade och att jag dessutom är en naiv jävel om går på alla rövarhistorier. 

Kommentarer
Postat av: Tanya

Hej Mandis! Måste erkänna att jag inte läst på ett tag, men nu var det härligt att läsa ikapp lite!



Vill bara säga en sak som jag kommit fram till efter att jag läst lite: Du är GAAALEN!!!



Det är därför jag tycker om dig så mycket :)

2009-10-29 @ 20:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0