Grupptryck gör ont

I min familj är man laktosintolerant. Det är en oskriven regel som bara gäller att följa, iaf om man är kvinna och över arton år. Jag har än så länge brutit mot den regeln, av den enkla anledningen att jag vill kunna sleva i mig glass när jag känner för det och slafsa yoghurt på mornarna utan problem. Men igår var jag bjurrad på ostbricka på kvällen och när jag skulle sova senare på natten hade jag panikont i magen. Idag vaknade jag upp med en chock. Jag trodde i mitt morgonrus att jag hade blivit gravid men hamnat i koma de första åtta månaderna. Jag kunde inte se mina fötter utan bara en stor, sprickfärdig kula där min normala magen i vanliga fall sitter. Kan det vara så illa att jag tillslut föll för grupptrycket och blev en riktig medlem av min familj?

Kommentarer
Postat av: Isabel

Meh... har du sett tommy körberg nån gång? Han gillar oxå ost och kan inte heller se sina fötter. Men jag tror inte att han är laktosintolerant... ;-)

2010-02-13 @ 22:46:20
URL: http://isabelwaland.blogspot.com
Postat av: Fröken Em

Det kan inte ha varit matlådan då;)?

2010-02-16 @ 10:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0