Den mögliga kocken

Idag förstår ni hände någonting konstigt. Fröken knäckmacka och sallader-där-man-enbart-behöver-koka-röda-linser-för-att-få-ihop-en-måltid tog rast och ersattes av någon som snarast kan beskrivas som fröken duktig. Istället för att plocka lite i skåp och kyl för att få ihop någonting kallt och lattätet till lunch så plockades de kreativa (och fruktansvärt fattiga) glajjerna fram. Nu har jag snort ihop en god lunch på alla saker i kylen som gått ut eller var på väg att göra det. Grönsaksbiffar på håriga morötter, mjuka rödbetor och en övervuxen lök. Och till det serverades (gammal) bulgur som jag tillagade enligt ett recept en kompis tipsade mig om för år sen (aldrig testat förr). Och vet ni, det blev gott! Jag har förstått hemligheten med mina kokkunskaper. Jag ska inte använda färska, fräscha råvaror som alla tjatar om. Jag ska ta muggiga prylar från de mörkaste vrårna och förtrollad dem till delikatesser. Det här ska bli en affärsidé, sanna mina ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0