Bästa födelsedagen! Eller iaf bättre än förra året.

I onsdags firade jag min 24e födelsedag och årets kalas slog förra årets med hästlängder. 1:a spetember för ett år sedan vaknade jag upp själv. Jag låg där, vaken, hungrig och förväntansfull och hoppades på att någon skulle komma. Ingen kom och jag åt min vanliga, trista yoghurt till frulle och kände mig som världens mest bortglömda människa. I år väcktes jag av sång och fick blommor och paket och tårta att äta i sängen av en person som jag tycker väldigt mycket om. Och som att det inte räckte med bra saker så kan jag även stoltsera att jag denna födelsedag inte brakade rätt in i en stolpe och drog på mig hjärnskakning. Uppryckning av hög kaliber!
Såhär fint fick jag det uppdukat på sängen. Sängen är det bästa stället för frulle, och tårta är det bästa att äta till frulle. Och så födelsedagsbok på det. Jag åt på det röda fatet. Såklart.
Morgonsol och morgonkaffe. Och presentsnöre i håret för att ingen skulle missa att det var en alldeles särskild dag.

Mumsmumsmumsmumsmums.
Fyller man år så får man ha prinsessklänning på skolan. Och så får man fota sig själv i spegeln utan att känna sig töntig för det.

Kommentarer
Postat av: fröken L

så fint! förra första september vaknade jag också ensam i ett tomt hus där ingen kom ihåg att det var en speciell dag. och i år vaknade med tårta i sängen och massa paket :) så kosmiskt med 1a sep

2010-09-13 @ 10:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0