Jag hjärta mig

Idag kom jag på hur mycket jag gillar att vara jag. Jag är glad för att det är just jag som jag måste umgås med hela tiden för jag är en ytterst angenäm person att sitta fast med. Det tycker iallafall jag. Imorse kände jag mig extremt trött och tung och opepp. Det löste jag genom att dra på mig knallrosa strumpbraller. Vips, så blev min dag så mycket bättre. Sen mitt på dagen när jag hade plöjt igenom fem timmar med hostiga barn och skitfult tecknad skapelseberättelse på film så blev jag sådär paniksugen på godis som man bara kan bli när man inte längre snusar men äter penicillin som suger musten ur hela kroppen. Då traskade jag genast ner till affären och köpte mig den största påsen snask. Inga konstigheter, inga krusiduller. Sen jobbade jag på precis så bra som jag ville. Det betyder att jag fick mycket gjort men inget magsår på kuppen utan istället ett trevligt samtal med en kollega. På vägen hem när jag var alldeles dyngtrött och pirrig i huvudet så traskade jag in på konsum och köpte två paket vindruvor, eftersom jag tycker att det är så gott. Fast jag köpte igen mat för det gjorde jag två minuter senare på Mc Donalds. Helt enkelt för att jag inte orkade laga något och då kände jag att jag kunde få unna mig skräpmat som var precis det jag var sugen på. Nu har jag legat på sängen i en timme och tittat på finalavsnittet av scream queens och jag är så himla glad för att jag är en sån som tittar på såna program, för jag kan inte tänka mig något bättre sätt att spendera ligga-raklång-efter-maten på. Hurra för att jag är jag och hurra för att jag är en riktig slacker!

Kommentarer
Postat av: Fröken Em

Ja, HURRA för dig Amanda!

2010-09-30 @ 21:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0