Uscados

Vi har infört en grej här hemma. Vi har offrat lite integritet och värdighet för att vinna frid, tjatfria kvällar och en himla massa poäng och det är så värt det! Eftersom vi är två stycken som bor tillsammans, två stycke med starka viljor och en massa tävlingsskalle, så blir det ofta bråk om disk, städ och diverse andra hushållssysslor. Förstå mig rätt, det är inte så att vi fullkomligt struntar i dessa uppgifter, lever i en illaluktande knarkarkvart och hejar på varandra att gräva fram dammsugaren under ett berg med slaskpåsar. Nej nej. Vi båda städar och fixar och ser till att vi har det riktigt tjusigt kring oss, men sedan vill vi gärna bli bekräftade och få lite beröm för det vi har gjort. Det är vi inte så där superbra på. Men så kom dagen då tv4 visade det strålande avsnittet av solsidan där vi blev introducerade för Uscados, den grälraderande hemmavalutan. Nu (inte precis nu, för nu är halva hushållet i Kina och tänker stanna där i tre veckor) (och tre dagar) tävlas det om att få diska och damma och kamma hem så många låtsaspengar som möjligt. Jag ritade upp poängsystemet på kylen (bokstäverna till vänster om uscadosarna visar på vem som har diskat morgon- respektive kvällsdisk varje dag) (nu kanske ni förstår varför jag ville införa poäng) och så börjades det samlas.
För er som inte ser kan jag tala om att de gröna poängen avslöjar min status- 119, medan M är blå, alltså 8.
Jag var så nöjd så nöjd fram till fredagens gäster kom och ställde sig att skåda vår relationsterapi, som det plötsligt gick upp för mig att det såg ut att vara. I ett försök att bortförklara anledningen till att vi gör så här fick jag ändå inse att ja, det ser ut som att vi inte kommer överens, ja, de kommer tro att de är lyckligare än vad vi är och ja, det kan uppfattas som att vi försöker ta creds för någonting som solsidan kom på. Men! Jag vet att jag är glad för mina uscados för jag älskar att tävla, jag gillar att jag kan lägg mig i soffan och vara lat en kväll och göra min motspelare (eller medspelare hur man nu vill se på saken) glad för det eftersom det betyder extra poäng, men det bästa är att när man, som jag har gjort nu, stigit över hundrastrecken så får man casha in en massage. Hurra!

Kommentarer
Postat av: M (men inte som i Maja)

Oj vad privata vi blev här.. öppnar upp vårt privatliv (och valuta) för hela världen. Hoppas ingen vet vem M är. Det är ialla fall inte Maja. Och hoppas att din andra hälft lyckas samla några uscados i Kina, annars kommer han behöva massera dig konstant i en vecka tror jag..

2011-02-15 @ 05:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0