Man blir som man läser

Idag var jag på skolan jättelänge. På vägen hem hade jag handlat för mina sista pengar. En bil körde förbi mig toksnabbt och doppade julen i en vattenpöl. Jag fick vatten över hela benen, nylagade pjucksen och maten. 
På skolan hade jag varit överambitiös och gjort massa onödigt arbete fick jag höra idag. Ett par timmar i papperskorgen, kast kast, pust väck.
Dessutom var jag grymt trött eftersom sl och jag inte samarbetade igår. Skulle åka hem från kompis på kvällen. Tunnelbanan på perrongen, jag sprang, dörrarna stängdes framför mig och körde iväg. 15 minuter till nästa. Kom till alvik. Sprang till tvärbanan. Dörrarna stängdes framför mig och körde iväg. 15 minuters väntan.
Ville bara säga det.
Vad jag läser just nu? Bitterfittan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0