Vad som döljer sig bakom Nemo- och Dorystim.

Eftersom bästisen och jag semestrade vid röda havet så var det självklart för oss att åka på snorklingsutflykt. Eftersom vi bodde på flashigaste lyxhotellet med egen strand så fanns det heldagsutflykter med båt som man kunde boka in sig på (eller det hade inget alls att göra med hotellet. Vi åkte charter. Det var därför utflykterna fanns. Jag ville bara få det sagt att vi bodde på lyxhotell, och nu har jag det, två gånger). När vi träffade reseledarna så frågade jag, klart och tydligt om det fanns muränor där vi skulle snorkla. Muränor är mitt värsta djur och ja skulle aldrig vilja placera min kropp i ett vatten där muränorna kan tänkas simma runt. (För er som inte vet vad en muräna är, titta på lilla sjöjungrun. Den hemska Ursula har två muränor som kompisar, det var de enda fiskarna som ville bli kompis med henne. För er som fortfarande inte vet så ser de ut som ormar).Reseledarna försäkrade mig först om att det inte fanns några, men ångrade sig efter ett ta och vräkte ut på danska att "okej, det finns muränor, men ingen har någonsin sett någon". 
Vad tror ni att jag såg, långt nere på botten om inte en gröngul muräna som bara låg och såg äcklig ut? Och ja, bästisen såg den också, och kan på så vis bekräfta att jag inte ljuger, utan talar inget annat än den renaste sanning. Så nu har man simmat med en sån. Om mina fobier ska behandlas på detta vis kommer det kanske inte dröja länge innan jag blir sprutnarkoman som bosätter mig i ett mörkt, öde hus med en drös hundar som enda sällskap. Det skulle just se snyggt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0