God save the queen (mig alltså)

Tänkte göra en favorit i repris idag. Ska knata på födelsedagspartaj om ett tag. Brorsan fyller 26, grattis bror, och hans bruds föräldrar står för matlagningen. De är på besök från Iran, så det är persiskt som står på menyn för kvällen. Underbart, förutom den lilla detaljen att jag inte känner mig 100 frisk än. Åt lite lunch och dog nästan av smärta (okej, nu överdriver jag. Jag sa ajajaj, och höll mig för magen. Men ändå). Kan se kvällen framför mig. Alla sitter och njuter, vi har trevligt, förstår inte ett ord av vad de andra säger, eftersom the parents inte talar ett ord engelska, och plötsligt springer jag in på toaletten och stannar där. Vilket bra betyg. "God mat, verkligen! Mm-mums! kan man få receptet?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0