Som en deg utan jäst. Lika obrukbar och seg

Jag är trött. Trött, trött, trött. Sov lite för länge imorse, gick till skolan, kom hem, la mig på sängen och somnade. Klockan sex. Vaknade upp av att Skönheten ringde och var på väg. Nu har jag varit vaken i tre timmar, det betyder att jag är trött igen. Supertrött. Måste sova. Jag tror fullmånen är på väg bort, för bettet på ryggen har bleknat och sömnen börjar göra sig påmind igen. Hur underbart det än må vara att vara lite blodtörstande och trycka köttiga cheesburgare på natten på väg ut på festligeheter (jag kan ju ändå inte sova, så varför inte utnyttja dygnets sena timmar?) (Inte för att jag utnyttjade dygnets sena timmar speciellt mycket, men jag kan ju alltid ge sken av jag har ett vilt partyliv som en äkta stadsbrutta) så måste jag säga att jag föredrar mitt trista vanliga liv. Veggomat i sängen framför något fantastiskt dåligt eftermiddagsprogram (verkligen eftermiddag, eftersom jag har ohippa mattider och inte har en aning om vad kontinentala middagar är) och sedan en god natts sömn.

Sweet dreams baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0