Ett enpersons förhållande

I flera dagar har det stått "KÖP LINSVÄTSKA" med stora bokstäver i min almanacka. Om jag inte gör det kommer jag att från och med i morgon gå runt med torkade plastbitar i ögonen som bara svider och kliar och försämrar den redan i princip icke-existerande synen ännu mer. På samma sida i almanackan har det strukturerade och ordningsamma jaget även skrivit en prydlig inköpslista på varor som jag måste köpa hem. Listan kan nästan uppfattas som pinsam, som skrivet för ett barn, för det står klart och tydligt te- pepparmynta och himmlagott, citroner- färska. Ej koncentrerad saft på flaska etc. En lista man inte ska kunna göra fel på. Men vad upptäckta jag nu på morgonen, när jag skulle dricka mitt frukostte? Inte hade jag köpte pepparmynta inte, utan en helt annan sort, som tillochmed har en annan färg på förpackningen.
Inte behöver jag någon förvirrad och tankspridd karl i mitt liv, när jag har så mycket sjå att fostra mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0