Fröken självständig behöver hjälp

Idag var jag på kalas med släkt och familj. När pappas bil skulle rulla hemåt ville jag vara fröken självständig och sa "nej tack pappa, du behöver inte skjutsa mig, jag klarar mig själv!" En halvtimme senare var det dags för mig att ta mitt pick och pack och gå. Det slutade med en vilsen tur med buss ut till skogen där jag blev stående, men trasiga strumpbyxor och snön yrande kring mig, i en knapp timme, tills min snälla kusin kom och plockade upp mig med bil. 
Att vara självständig betyder tydligen att man kommer hem fyra timmar senare än pappa (tur att man inte bor hemma, så man slipper hans skadeglada ansikte) (fast pappa är iof inte så skadeglad) (bara ibland) med blå tår och feberskakig kropp. 
Dessutom glömde jag en påse med rena underkläder (mina fulaste, som då alla kommer se när jag ringer och berättar att de är mina) i hallen på festen, som min snälla syster hade tagit med. Som sagt, självständig. 

Kommentarer
Postat av: leilu

Va sjukt. Jag drömde om att jag och Emma var någonstans åt helvete och träffade Mrs. Harriet och hennes Oliver i någon butik som Sharp ägde. Och att jag sen skulle hem med tunnelbana och buss och hamnade på samma buss som Emma tagit, vad som kändes som flera timmar tidigare, mot Nacka. Jag gick senare av i någon gränd, mitt i stan, mitt i natten. Meningslösa drömmar...men läskigt

2009-02-22 @ 23:44:35
Postat av: Anonym

ha ha ha där fick du för att du inte ville åka med mig (för japp, det var mig du dissade och inte pappa!)(som i och för sig fick köra halva vägen för att jag inte såg någonting ur mina enorma glasögon, ironi?)

2009-02-23 @ 12:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0