Jag vill bli knegare!

Jag har kommit på det ultimata extrajobbet man kan ha som student. Städare. För så fort man har tentaperiod eller bara en sjukt jobbig läxa som man verkligen inte har lust att sätta igång med sätter ju städlusten in. Jag har nu sorterat alla kläder på stolarna (en timmes arbete. Ja, jag har en bra garderob, men nej, jag använder den inte. Klänningarna känner sig instänga. Eller så är jag bara lat) och ska byta sängkläder, dammsuga, diska och skrubba badkaret. Storstädning helt enkelt. Men tänk om man jobbade som städare, då skulle man iaf få betalt för sin plugg-lathet. Vilken dröm. 
Monica Geller i mig jublar! Undrar om mina framtida kunder också kommer göra det, när jag glider in i mjukisklänningen och använder dammsugaren som mikrofon medan Håkan Hellström skrålar ut på högsta volym ut högtalarna i förortsvillorna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0