Livet är en schlager!

Jag är en tvättäkta schlagerfjolla. Jag älskar melodifestivalen och tycker att Christer Björkman är en gud. Varje år tittar jag med två kompisar, A och A. Vi bakar bananpizza, köper plockgodis och ostbågar, flickorna gömmer min mobil på min beordran, och sen slåss vi om jag ska få tillbaka mobilen eller inte (jag ångrar att jag bad dem gömma den, eftersom jag vill dra mitt strå till stacken och skicka vidare mina favoriter, och de säger NEJ, kommer du inte ihåg vilken ångest du får när räkningen kommer?). Så går det till vecka efter vecka, år efter år. Och jag älskar det! 
I år är tjejerna ute och reser. De sitter på galapagos med Solidario Jorge (Ensamma Jorge. Enda sköldpaddan kvar av sin art) och sörplar cocosnötsdrinkar. Och ensam ligger jag kvar i min säng, svullar ostbågar och skrattar högt åt Petra Mede. Men nu ska ni inte tro att jag hänger läpp för det, eller känner mig ensam och patetisk. Nej nej, nu har jag ju min chans att ringa på Alcazar, hur många gånger som helst! Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0