Semlor ska vara svarta. Det är därför det finns florsocker man pudrar dem med.

Jag gjorde vad jag skulle idag. Jag bakade semlor. Då menar verkligen att jag bakade semlor, från grunden. Rullade små bullar och skjutsade in dem i ugnen. Swusch. Och där lät jag dem ligga. Tills de hade spruckit upp riktigt ordentligt, fått en härlig mörk färg och hade en krispig yta både inne och ute. Men tro inte att jag är fruktansvärt, extremt, jätteupprörd för det (visst, jag är sur, men det kan vl ingen klandra mig för?). Jag har nämligen aldrig kunnat laga mat men jag kan baka. Det är lite av min grej. Men nu kanske det har bytt. Nu kommer jag kunna laga de mest kulinariska rätter och bjurra på lyxmiddag.
Annars är jag bara en stor köksloser, som inte klara någonting. Och det vägrar jag. 

Kommentarer
Postat av: magnus och hans fru!

åh bakade du semlor igen? jag vill ha!

2009-02-25 @ 16:26:25
Postat av: M.

hahahahaha det gör inget att du suger på att baka -du har istället löst gåtan kring varför man ska ha florsocker på semlor och det smäller högre än något annat!

2009-03-01 @ 19:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0