Bak-Hitler i en skärgårdsdröm

Vi har haft värsta kanondagen här ute i den svenskasommaridyllsskärgården. Det har inte varit ett moln, så långt ögat kan nå, och det har varit fruktansvärt varmt (sådär så att hela kroppen luktar som gamla sportkläder som legat i en plastpåse alldeles för länge). Började dessutom dagen med att springa två varv runt ön (och för er som inte har en aning om jag sprang en sträcka motsvarande typ halva gotland, eller om vi bor på en ö man kan knata runt på tio minuter så kan jag tala om att det var en halvmils sträcka) och sen yoga och styrketräning nere vid stranden. Eftersom jag har gjort det här tillsammans med kompisarna så tänkte jag vara lite rolig syrra nu på kvällen och baka tillsammans med de två små minstingssyrrorna. Mördegskakor med chokladsmak. Tyvärr blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag såg framför mig hur vi skulle stå tillsammans i köket, med lite mjöl i ansiktet, lite så där ekströms-reklamaktigt, och skratta tillsammans. Istället blev jag kallad bak-Hitler och utvisad ur köket. Syrrorna är nio och elva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0