Så har man varit en orutinerad röstare

Jag har i flera dagar tänkt gå och förtidsrösta. Anledningen är för att jag inte har varit säker på var min vallokal ligger (och jag tänker inte göra en Bridget, och missa rösttilfället eftersom jag inte hittar det lilla båset där jag ska kasta ner F!:lappen i ett kuvert) och jag har tänkt att det bara är klantisar och orutinerade typer som orkar ställa sig i längsta kön på valdagen. Imorse när jag vaknade låg mitt röstkort orört kvar på mitt bord, så det var bara att knata iväg på längsta, vilsnaste promenaden och ställa sig i kö. Vad gör man inte för sitt land. Och fast det inte gick som jag hade tänkt mig, med förtidsröstning, så vet ju alla att det ju faktsiskt är tanken osm räknas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0