En stackars haltande fattiglapp

Jag kom på att jag behövde storhandla någon gång under tidig kväll. Jag drog på mig kläder och skulle rusa ner till bussen då jag plötsligt upptäckte att jag har fått någon konstig smärta i ena höften, typ sendrag eller överansträngning (like komiskt med tanke på att jag låg i en soffa och spanade film igår). Haltar man ner för fyra trappor finns det en stor risk att man missar bussen och det var precis vad jag gjorde. Så jag haltade till tväris och sen haltade jag till affären med vad som kändes som en kniv instucken i ena benet, väldigt mycket gammal tant. Inne på affären gick det långsamt. Jag tog korg istället för vagn och plockade på mig i princip allt som kom i min väg. När jag tillslut kom haltandes fram till kassan så fanns det inte några pengar på kontot. Så jag fick tomhänt halta hem igen. Så mycket för den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0