Paris je'taime!

Nu är jag hemkommen från Paris där jag den senaste veckan har flanerat runt med mamman och de alla systrarna. Vi har gått i parker, ätit tarteletter, varit på roligheter, suttit på hustak by night och tittar på en upplyst stad (fast då var inte mamman och två av syrrorna med), lekt rövare på disneyland och druckit vin och ätit mat nere vid kanalen och pratat franska. Och så har jag ätit den allra minsta lilla macaron för 75 pix och känt mig som den allra mest lättlurade turist. Men om allt det tänker jag berätta om en annan gång för nu sitter jag i en lägenhet som påminner mycket om den som jag bor i, men jag känner inte riktigt igen den för det är kläder och saker och väskor och skor och prylar precis överallt och imorgon ska jag på vift igen och väskan är inte packad än. Med en bild på den dyra lilla kakan och en sockerhög Maja säger jag gonatt och puss för nu!
Så värd varenda euro. Men hade jag ätit den ute på en parkbänk istället för på den hårda stolen inne på stället som luktade skumt så hade jag kunnat stoppa i mig sju och en halv för samma pris. Så bittert.

Kommentarer
Postat av: Maija

You look very beautiful in your primark dress, love it!!! <3

2010-08-14 @ 15:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0