Det första friska jag gör är att dammsuga

Idag var det första dagen som jag kom upp ur sängen sen den stora sjukan. Det började med att jag blev utskriven och mamma lät mig efter diskussion att få åka hem. Efter att ha knatat upp för alla fyra trappor med kappsäck och dataväska började jag först vad mamma hade menat med att jag inte var tillräckligt frisk än. Det blev vilopaus på sängen och promenaden som Anders och jag skulle ta begränsades till enbart konsum enkel väg. Vi fick lov att ta bussen tillbaka den ynka lilla stationen eftersom mina ben inte orkade bära mig så mycket längre. Sen blev det bums att fylla på energiförådet med socker.
Jag satt och suktade efter dammsugarna..
..medan Anders blev väldans glad över att äntligen få kaffe.
Sen skålade vi och lekte med mina salt- och kardemummaströare.
Plötsligt kändes hösten inte alls lika skrämmande när vi såg hur fint ljuset plötsligt föll och hur trevligt det såg ut med höstiga färger och fat. Nu kanske ni tycker att vindruvor inte alls är speciellt höstigt men jag kan berätta att de kommer från mammas växthus och de får man bara äta ett kort litet tag i september just när sommaren säger godnatt och tack för den här gången. Surt som attan är det och det kan jag säga har satt sig i smaken.
Mums
Sen spelade Anders fin och glad musik på datorn och sen var det dags att säga hejdå och nu ligger jag återigen utslagen på sängen fullproppad med ipren.
Åh vad jag gillar att börja bli frisk!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Oj, vilken snygg kille. Är det din pojkvän?

2010-09-23 @ 00:10:22
Postat av: Jag

Tycker du att han är så snygg? Nä, jag vet inte jag...

2010-09-29 @ 14:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0