Down the memory lane

Jag saknar att vilja gå ut. Jag saknar att trängas runt ett bord med en öl i handen, uppklädd och fin i håret med en öl i handen och vara helt medveten om vad som händer på andra sidan rummet och låtsas vara helt omedveten om vad som händer på andra sidan rummet. Ikväll vill jag vara sjutton år, smal, storögd, naiv i blommiga converse, prickig kjol med Elin i armen på väg till lycka, förväntningar, dans, hångel, fylla, äcklig sprit och skratt med personer vi legat på min säng och pratat om. Jag vill skratta blygt och jubla i hjärta, jag vill röka förbjudna ciggaretter på rengkalla balkonger med Angie och planera riktigt utgångar på riktigt klubbar den dagen vi blir arton tillsammans med Malin. Jag vill vara sjutton igen. Fast helst av allt vill jag nog vara där jag är, fast full.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0