Närmare trettio än tjugo

Jag är sommarperson ut i de slitna hårtopparna. Mina ben vill alltid skutta runt utan strumpbyxor, mitt hår vill vara saltvattenruffsigt, mina kinder gör sig bäst med färg och mina armar vill ligga uppsträckta i luften med en bok i handen som solskydd. Jag gillar inte kyla. Men så plötsligt hände det något. Jag fyllde 25 och blev vuxen. Jag går nu runt och drömmer om ett fint, gammalt skruttigt, mysigt hus på landet som jag vill flytta in i. Jag vill ha hundar som springer runt på gårdsplanen, svamp i skogen runt knuten, en sjö på tomten med de allra klaraste vatten och vackraste näckrosor. Och så vill jag att det ska vara vinter där, så jag kan ta på mig och alla fina ungar randiga yllestrumpor och hemstickade mössor för att sedan springa ut i snön och leka som galningar. Sedan kan vi falla ihop i den mjukaste av soffor framför öppna spisen och läsa snälla böcker som inte ger mardrömmar och dricka gott te. Vad har hänt med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0